MIDDELKERKE
update:
01-11-2005
Hier eindelijk een verslag van Middelkerke.
Bij stralend weer en onder massale belangstelling
vierden we ons 20 jarig bestaan. De groepsfoto genomen voor het casino van
Middelkerke juist voor het vertrek van de mooie rondrit door de wijde omgeving,
het platte land en de kleine pittige dorpjes.
Buiten de Belgische Ro 80 ers was er ook een
Duitse en en Nederlandse aanwezig.
Vertrek van de rondrit van op de dijk te
Middelkerke. Foto genomen vanuit een Ro 80.
Langs kronkelige wegen kwamen we langs de IJzer
aan de Dodengang, dat is een restant van de eerste wereldoorlog die nog is
overgebleven en over jaren gerestaureerd. Nadien nog de Ijzertoren gezien in
de verte en dan getopt halverwege de rondrit aan een Taverne waar we onze
dorst konden laven.
Op de Foto al de NSU's bijeen aan deze staminee.
Daar heb ik de Nederlandse Ro 80 gezien, maar de
man niet, nochtans had ik er eens graag mee gesproken, het leek mij een heel
gave auto te zijn met de gedeelde achter bumpers zoals in Zwitserland. Hij had
ook een speciale kleur, rood roos.
De mooie Duitse Ro 80 en ook de Nederlandse. Hier
zie je de speciale kleur. Een kennis had wel met deze man gesproken. Hij wist
te vertellen dat hij de Ro nog niet zo lang had. Ook vertelde hij dat deze Ro
gediend had als demonstratie wagen en maar ongeveer 50.000 km gelopen.
Waar hij vandaan kwam ben ik niet te weten
gekomen. De auto leek mij wel puntgaaf, nergens geen doorroestingen of zo,
maar hij wilt wel eens een goede poetsbeurt krijgen, echt in de was stond hij
niet.
Als iemand van jullie club de auto ziet, weet hij
misschien van wie hij is.
De 4 Belgische Ro 's, 3 witte een 1 marathon
metallic. Een van de witte heeft een zeer zeldzaam dashboard, dat je op de
volgende foto ziet. Het is het houten dashboard zoals afgebeeld staat op de
eerste originele folder van NSU Ro 80.
Na de fantastische rondrit kwamen we weer tezamen
voor het casino van Middelkerke. Nadien werden we in The Lord uitgenodigd om
een lekkere maaltijd te nemen. Hier werd er uiteraard over niets gesproken als
over NSU. Nadien nog naar de camping geweest voor de onderdelen markt. Hier
was er ook veel belangstelling, ook van de andere campingbewoners. Er was daar
zelfs iemand die dacht dat de Ro 80 een BMW was. Die lieten we maar in hun
wijsheid. Al vlug was het tijd om mijn hotel op te zoeken.
Ook een mooie RX 7 eerst serie was aanwezig,
zoals je ziet een puntgave auto.
Proost op 20 Jaar NSU club Belgium, en tot op het
25 jarig bestaan.
Als God het wil zijn we er zeker weer bij.
Hierbij nog eens mijn hartelijke dank aan Hans
die voortreffelijk werk geleverd heeft om dit treffen onvergetelijk te maken.
S' anderendaags na het ontbijt nog op de camping
geweest tot het weer tijd was om in de Lord het middagmaal te nuttigen. Nadien
eens tot aan de zee geweest, die ik door de drukke bezigheden nog niet gezien
had.
Na dit middagmaal en van iedereen afscheid te
hebben genomen tevreden huiswaarts gekeerd, waar ik omstreeks 18 uur aankwam.
Hier de Ro 80 met het houten dashboard. Om deze
foto te maken heb stiekem door het open raam de deur geopend en de foto
genomen, nadien terug netjes gesloten. Maar niet verder zeggen hoor.
Tijdens de Rondrit waren er ook een aantal leden
met een NSU motor aanwezig, die op sommige plaatsen postvatten om de NSU
karavaan op het juiste pad te leiden. Een van die motoren was wel een heel
aparte, namelijk een Munch Mammout.
Zoals je op de foto ziet heeft die Munch
motorfiets de koplamp van de NSU TT overgenomen en niet alleen zijn motor.
Een clublid heeft hem helemaal gerestaureerd.
|
Een duik in het gerstenat... |
> TT
drinkers toch?
|
|
Ook een aantal Nederlandse clubleden waaronder
deze mooie TT waren naar Middelkerke gekomen en naar hun zeggen was het hun
heel goed meegevallen.
Nog wat impressies..
In gesprek met en Belgische man die in Wallonië
woont en die 3 Ro 80 ers heeft.
Hij wil eerdaags contact opnemen met onze club.
Georges Stoelen