MIDDELKERKE                    update: 01-11-2005


Hier eindelijk een verslag van Middelkerke.
 
Bij stralend weer en onder massale belangstelling vierden we ons 20 jarig bestaan. De groepsfoto genomen voor het casino van Middelkerke juist voor het vertrek van de mooie rondrit door de wijde omgeving, het platte land en de kleine pittige dorpjes.


Buiten de Belgische Ro 80 ers was er ook een Duitse en en Nederlandse aanwezig.


Vertrek van de rondrit van op de dijk te Middelkerke. Foto genomen vanuit een Ro 80.


Langs kronkelige wegen kwamen we langs de IJzer aan de Dodengang, dat is een restant van de eerste wereldoorlog die nog is overgebleven en over jaren gerestaureerd. Nadien nog de Ijzertoren gezien in de verte en dan getopt halverwege de rondrit aan een Taverne waar we onze dorst konden laven.
Op de Foto al de NSU's bijeen aan deze staminee.
Daar heb ik de Nederlandse Ro 80 gezien, maar de man niet, nochtans had ik er eens graag mee gesproken, het leek mij een heel gave auto te zijn met de gedeelde achter bumpers zoals in Zwitserland. Hij had ook een speciale kleur, rood roos.


De mooie Duitse Ro 80 en ook de Nederlandse. Hier zie je de speciale kleur. Een kennis had wel met deze man gesproken. Hij wist te vertellen dat hij de Ro nog niet zo lang had. Ook vertelde hij dat deze Ro gediend had als demonstratie wagen en maar ongeveer 50.000 km gelopen.
Waar hij vandaan kwam ben ik niet te weten gekomen. De auto leek mij wel puntgaaf, nergens geen doorroestingen of zo, maar hij wilt wel eens een goede poetsbeurt krijgen, echt in de was stond hij niet.
Als iemand van jullie club de auto ziet, weet hij misschien van wie hij is.


De 4 Belgische Ro 's, 3 witte een 1 marathon metallic. Een van de witte heeft een zeer zeldzaam dashboard, dat je op de volgende foto ziet. Het is het houten dashboard zoals afgebeeld staat op de eerste originele folder van NSU Ro 80.


Na de fantastische rondrit kwamen we weer tezamen voor het casino van Middelkerke. Nadien werden we in The Lord uitgenodigd om een lekkere maaltijd te nemen. Hier werd er uiteraard over niets gesproken als over NSU. Nadien nog naar de camping geweest voor de onderdelen markt. Hier was er ook veel belangstelling, ook van de andere campingbewoners. Er was daar zelfs iemand die dacht dat de Ro 80 een BMW was. Die lieten we maar in hun wijsheid. Al vlug was het tijd om mijn hotel op te zoeken.
 
 

 

                

Ook een mooie RX 7 eerst serie was aanwezig, zoals je ziet een puntgave auto.


Proost op 20 Jaar NSU club Belgium, en tot op het 25 jarig bestaan.
Als God het wil zijn we er zeker weer bij.
 
Hierbij nog eens mijn hartelijke dank aan Hans die voortreffelijk werk geleverd heeft om dit treffen onvergetelijk te maken.


S' anderendaags na het ontbijt nog op de camping geweest tot het weer tijd was om in de Lord het middagmaal te nuttigen. Nadien eens tot aan de zee geweest, die ik door de drukke bezigheden nog niet gezien had.
Na dit middagmaal en van iedereen afscheid te hebben genomen tevreden huiswaarts gekeerd, waar ik omstreeks 18 uur aankwam.


Hier de Ro 80 met het houten dashboard. Om deze foto te maken heb stiekem door het open raam de deur geopend en de foto genomen, nadien terug netjes gesloten. Maar niet verder zeggen hoor.


Tijdens de Rondrit waren er ook een aantal leden met een NSU motor aanwezig, die op sommige plaatsen postvatten om de NSU karavaan op het juiste pad te leiden. Een van die motoren was wel een heel aparte, namelijk een Munch Mammout.
Zoals je op de foto ziet heeft die Munch motorfiets de koplamp van de NSU TT overgenomen en niet alleen zijn motor.
Een clublid heeft hem helemaal gerestaureerd.


 

        Een duik in het gerstenat...

 >  TT  drinkers toch?

 

 

 


Ook een aantal Nederlandse clubleden waaronder deze mooie TT waren naar Middelkerke gekomen en naar hun zeggen was het hun heel goed meegevallen.


Nog wat impressies..

In gesprek met en Belgische man die in Wallonië woont en die 3 Ro 80 ers heeft.
Hij wil eerdaags contact opnemen met onze club.

Georges Stoelen