PieterJakobs Ro driver Netherlands
update:
19-05-2008
Mit
Ro und Kapitän zu den Königsschlössern in Füssen Pieter
Jakobs
update:
19-05-2008
Es wird wohl etwa vor einem
halben Jahr gewesen sein dass mein Freund und ich uns vorgenommen haben mal mit
unseren Oldies nach Bayern zu fahren. Also wurde eine solche Reise geplant für
den mai 2008. Unsere Oldies sind ein Opel Kapitän P2 aus 1962 und mein
gletscherweisser Ro aus 1970 mit einer roten Innenausstattung aus Kunstleder.
>hier
MEHR
zum Story
In uitgave 10 jaargang 2006 van het tijdschrift
ZIN staat een artikel over mij en mijn Ro80. Weer wat promotie voor onze
Ro.....Vriendelijke groet, Pieter
Hallo Jan,
Dit zijn de twee oldtimers van mijn stamcafe.
Ries zijn '63 er Opel Kapitän en mijn Ro. Als ze op de parkeerplaats staan
trekken ze de nodige aandacht. Vandaag had ik de kroegbazin Wilma even mee in
de Ro. Natuurlijk valt op hoe spectaculair de Ro loopt maar het gemis blijft
dat de oldtimer voelfactor heel laag is. Dat is bij de Kapitän natuurlijk wel
anders. Ze wil zeker niet ruilen maar de Wankel sensatie komt wel goed over!!!
23-05-06: > Jan, deze
foto van mij voor museum "De Locht"
Momenteel is het museum actueel als "Nationaal
Asperge- en Champignonmuseum"
Afgelopen zondag hebben we de Ro nog mee gehad
naar Geel in België. Het begon erg prettig, hij liep als vanouds. Helaas
kregen we van doen meet een meervoudige handicap. Onderweg diende zich weer
een kleinere verstopping aan maar we konden doorrijden, zij het dat ik machine
dan met wat meer gas aan de praat moet houden. Ter plekke in Geel ging
spontaan mijn accu stuk. Niet te geloven, nog 5 minuten eerder de auto gestart
en nu volkomen leeg! De dynamo was OK.
We hebben ons programma in Geel afgewerkt en toen
kwam het heikele moment: de auto moest met startkabels gestart en mocht dus
absoluut niet meer afslaan. Gelukkig is het me gelukt tot bij mij in de garage
te rijden overigens, gewoon met de lichten aan! Bij het loslaten van het gas
sloeg hij af en was volkomen dood!!!
Nu bouw ik een nieuwe accu in en bereid
maatregelen voor tegen de verstoppingen, indien nodig gaat de tank en alles
wat er aan hangt er restloos uit en wordt gereinigd.
De demo in Geel viel helaas in het water.......
Groeten!
Pieter
Vrijdag 9 december:
Jan,
hierbij het krantenartikel. Vandaag weer eens naar Turnhout. Met wat extra
omweg was de Ro toch maar weer 200 km op de weg. Het verbaast me dat het
verbruik op de snelweg het laagste is. Hij haalt dan wel de 1 op 9. Hij liep
als vanouds super. De collega's vinden het nog steeds erg spannend, bij mijn
vertrek was er weer een soort erehaag!!!
Jouw naam wordt goed genoemd, wie weet ontwaakt
er weer een fanaat!!
Dinsdag 8 november:
Vandaag grote Ro 80 demo in Turnhout. Hij staat
recht voor onze kantoren. Benieuwd naar de reacties!!!!!
Jan, even meegenieten van de eerste reactie
- Pieter:
Volgens mij heb ik je vanmorgen vroeg
voorbij zien komen. Is het een witte?
Zo ja, dan hoeft het aan de snelheid ook
niet te liggen. Zou graag even samen kijken. Rond de lunch??
grr
Han
|
- Happening
Jan, het was een hele happening. Zeker
tijdens de middagpauze hebben tientallen mensen toch minstens een blik
geworpen op dat vreemde vehikel. Veel enthousiaste opmerkingen gehad en
niemand die het design afwees. Soms merkte je dat de auto eigenlijk "te
gewoon" was, maar dan moest ik even uitdrukkelijk vermelden dat een ontwerp is
van 40 jaar geleden!! Voor velen moeilijk voorstelbaar wat toen precies het
gangbare design was. Heb het motortje even laten lopen en gezegd dat voor een
demo de auto buiten de poort moet staan (Je kunt hem tenslotte alleen op de
weg echt demonstreren!)
Ook met echte techniek-enthousiastelingen
gesproken. Die konden de Ro toch zeer waarderen! Kortom, gezien de
consternatie was het bezoek van de Ro een doorslaand succes!
Feest
- Het was een groot feest. Op de terugweg eerst
een kleine stop aan de Belgische grens. Zo kon mijn poolmaat nog bij zonlicht
de hele auto eens goed bekijken (is zelf ex RX-7 rijder). Hij had
belangstelling voor ieder detail en kreeg weer gruwelijk zin in iets wankels.
Daarna landden we in Asten alwaar hij overstapt (normaalgesproken). Hij bleef
zitten en zei "Ik stap niet uit"! Op de snelweg is de Ro het best in zijn
element. Ik heb als check nog eens getankt. Inmiddels had ik me al neergelegd
bij een verbruik van zo'n 1 op 7, maar ziedaar: vandaag was het ongeveer 1 op
10. Dus dan toch alleen maar lange afstanden snel afleggen blijkbaar!!!
Groeten!
Pieter
|
Op
stap met de Ro in het Brabantse land
Vandaag (23-10-2005) met de Ro op stap geweest.
Carburateur schoongemaakt. Nieuwe wiellagers erin.
De auto loopt werkelijk supergoed, we zijn erg in onze schik. We hebben de
eenzame leegte van de Peel opgezocht,
alwaar het wemelde van oldtimer auto's en motoren! Ik vond het een mooi beeld
waarvan ik jullie even laat meegenieten.
Nsu Ro 80 03 02 70 chassisnummer 3800112584 - herkomst Marseille.
Pieter Jakobs