Fa. Hotz in Gemünden  -Ro-liefanten kerkhof-         update: 19-09-2012
 >
English version    >Traduction française



Sensatie!
Tegenwoordig is er voor de gemiddelde Ro 80 liefhebber niet vaak iets op het Internet te vinden. Normaal duikt er een enkele auto op, soms wel twee!. Maar deze keer op vrijdagavond 14 oktober was dat toch wel wat anders! Op eBay werden er maar liefst 25 aangeboden.
Eine Sensation ! Sie bieten auf die freie Auswahl von einem von 25 NSU R0 80. Wählen Sie aus einem Scheunenfund im Umfang von 25 Autos und ca. 4 to. Ersatzteilen Fast alle Farben und Modelljahre, Zustand 4-5.  These have recently been discovered sitting in a hall for about 25 years.
In het Duits en Engels werden geïnteresseerden opgeroepen te bieden. ---->Onder alle eBay foto's

Wat kon dit nou weer zijn? Niet de auto’s zelf werden op eBay aangeboden maar een eerste en tweede keuze uit die 25 stuks. En alsof dat nog niet genoeg was:
NSU RO 80 - freie Auswahl-free choice 1 aus 44 Motoren.
………
44 motoren, dat is niet niks! Op de foto stond een enorme partij motoren met alles er nog aan. Maar liefst 44 stuks, voorzien van een label, keurig in rijtjes opgesteld.

Ergens in de buurt van Wurzburg
Deze Ro 80 schat zou ergens in de buurt van Wurzburg in een oude fabriekshal te vinden zijn…… een exacte plaats werd niet gegeven. Geen telefoonnummer, alleen een E-mailadres. Op de kleine foto’s was eigenlijk niet zoveel te zien. Dit kon wel eens erg spannend worden. Enkele dagen later werd de informatievoorziening beter toen de verkoper ook een website opende. Mensen zonder Internet hadden dus het nakijken.

44 RO 80 Wankelmotoren z.T. m. Getriebe EINE SENSATION !

De troepen gemobiliseerd!
De dag na de openbaring op eBay werden de troepen gemobiliseerd. Wie moeten we mobiliseren? Jaap Tijman wilde al gelijk afreizen, in gedachten was hij er zelfs al. Gosewin Bos, voor zijn werk in Milaan, moest flink moeite doen om op het Internet te komen. Zelfs de anders zo “ik geloof het wel”  Rob den Hartog werd ineens wakker. Mariejozee Geleick en vriendin Rhian wilden dit feest ook wel eens mee maken. Hier moesten we naartoe! Maar hoe zouden we dat aanpakken? Informatie over de exacte plaats werd niet gegeven. Direct contact met de eigenaar was niet mogelijk. E-mails werden niet beantwoord. Bieden op eBay was de enigste mogelijkheid om achter meer informatie te komen. Op de website ( http://ro80.funpic.de) - niet meer actief- werd al snel duidelijk dat er een weekend later een veiling ter plekke zou zijn om alles te verkopen.
Kinderfeestje
Op dinsdag 18 oktober liepen de veilingen op eBay af van zowel de eerste auto en de eerste motor. Onze tactiek werkte: Gosewin Bos had het hoogste bod voor de eerste motor uitgebracht. Hij zou contact zoeken met de verkoper. Dat lukte, het bleek een vriend van een autosloper te zijn, die in verband met een faillissement opdracht had gekregen deze hal vol Ro 80’s leeg te maken. Deze verkoper was zowel het Internet contact als de organisator van de veilingdag. Gosewin regelde vervolgens dat hij vrijdag al (kinderfeestje op zaterdag) zijn motor zou kunnen uitkiezen, als eerste! En dat terwijl niemand nog wist waar het was! De webmaster wist inmiddels op eBay de 2e "keus" Ro 80 te winnen., zodat er zaterdag toch zeker een uitgekozen moest worden. De locatie werd namelijk tot vrijdagavond 18.00 uur voor iedereen angstvallig geheim gehouden. Later snapten we wel waarom. Na 18.00 uur werd op de website het adres vrijgeven. Wij wisten toen al waar die fabriekshal zich zou bevinden: Gemünden!

Programma
De veiling was gepland voor zaterdag 22 oktober. Aanvang 12.00 uur en bezichtiging vanaf 09.00 uur. Voor een hapje en drankje zou worden gezorgd. Ook bestond er de mogelijkheid om ter plekke tot demontage over te gaan van de niet meer te restaureren Ro’s. Gereedschap was er nauwelijks, dat moest je zelf meenemen. Op de website werd melding gemaakt van een dagprogramma. Diverse teams zouden wedijveren in het demonteren van een wankelmotor, winnaars krijgen een motorblok!

Een monteur van het voormalige garagebedrijf zou die dag ook komen om vragen te beantwoorden. Zelfs een hoortest werd aangekondigd, -wel eens het verschil tussen een 2 bougie en een 1 bougie motor gehoord?-  Een complete geluidsinstallatie om alle bezoekers te kunnen toepreken zou er ook staan. Voorwaar een spannend ‘feest’ waar je als Ro liefhebber dan ook beslist bij moest zijn!



Gosewin Bos op vrijdag al ter plaatse!
Waar een kinderfeestje op zaterdag al niet goed voor is! Omdat het op de veilingzaterdag gepland kinderfeestje op de veilingzaterdag roet in het eten gooide, werd een bezoek op vrijdag gearrangeerd. Gosewin is met het hele gezin die vrijdag geheel volgens tactiek vooruit gestuurd. Zijn beide jongens vonden er een uitdagende speelplaats, terwijl Carla zorgde voor prachtig fotomateriaal. Waardevolle informatie werd voor het wachtende thuisfront verzameld, want wat is nou de beste auto? Dat interesseerde de webmaster (Jan Hullegie) natuurlijk wel heel erg. Zou er dan toch een juweel tussen die 28 stuks staan?, -ach, dat moest wel zo zijn natuurlijk. De webmaster had er één op het oog. Een gele met rally strepen op de voorgrond te zien op een van de foto’s. Die middag was er regelmatig telefonisch contact met Gosewin, maar wat bleek? De gele stond er helemaal niet meer…..oei...
 Met een gestript motorblok (type 2 bougie) in een te kleine Audi A4 kofferbak keerde Gosewin huiswaarts.


 
Nachtelijke rit
Vrijdagavond laat kwamen de eerste foto’s van Gosewin via e-mail op het beeldscherm: een enorme hoeveelheid Ro's die, 
zoals het leek, al 30 jaar in die vrijwel onaangeroerd hadden gestaan en gelegen. Nou niet helemaal onaangeroerd,
 de plaatselijke jeugd had in dit auto-paradijs flink huisgehouden. Vrijwel geen enkele goede voorruit of vlak dak 
was er op de foto’s van Gosewin te zien. Ik zal hier nog niet alles verklappen wat Gosewin te vertellen had.
Aangezien de webmaster de 2e vrije keus auto op e-Bay had gewonnen moesten we er zaterdag vóór de andere
 kijkers en kopers zijn. We hadden gepland om 08.00 uur ter plekke te zullen zijn. Met de Audi 
(alweer te klein, maar wederom weer in stijl) van Rob den Hartog zijn we (3 Hullegie’s) al om een uur of twee
 die zaterdagnacht gaan rijden. Een kar om de droomauto mee te kunnen nemen hobbelde gezellig achter ons aan.
De routeplanner zorgde er in de nacht voor dat wel snel opschoten, het laatste stuk over kronkelige wegen
van het Wurzburgerland richting Gemünden.


Spookachtig en in ochtendnevelen gehuld
Met behulp van een uitgeprinte luchtfoto van de situatie werd al snel duidelijk waar we moesten zijn. 
Een ‘coralle’ rode Ro 80 stond eenzaam en alleen in het half donker op een verlaten fabrieksterrein. 
Hier moest het wel zijn! We werden ingehaald door een klein busje, de bestuurder wenkte dat we hem moesten volgen. 
Dat bleek later de al eerder genoemde monteur te zijn.   NOU -daar stonden ze dan! 
Een open fabriekshal waar alle deuren van open stonden of verdwenen waren, duister, vochtig en glibberig. 
Eerste indruk: wat een vieze bende! In de donkere hal brandde op dat moment één TL lamp en er was nog niemand te zien. 


De firma Hotz dus
Samen met de monteur even een eerste rondje gelopen. Levensgevaarlijk!! De houten vloer van de fabriek was verrot en vertoonde op diverse plaatsen enorme diepe gaten. De monteur wist te vertellen dat hij hier veel gewerkt had en dat hij ex-werknemer van de firma Hotz was. -“ Wat is de bedoeling van het opstapelen van zoveel Ro 80’s vroeg ik hem? Het antwoord was niet echt duidelijk; de baas dacht dat het ooit allemaal nog wel goed zou komen door waardestijging. De firma Hotz bouwde namelijk in de jaren ‘70 en ‘80 onze geweldige Ro’s om door er 1700 cc en 1900 cc Ford V4 motoren in te stoppen. Met behulp van een zogenaamde tussenplaat werd er volgens eigen patenten een 4 cilinder ingebouwd. Gewoon met behoud van de originele versnellingsbak……. Jammer. De monteur wist ook te vertellen dat er diverse omgebouwde auto’s in de hal stonden. En als ik dan toch een Ro zou moeten uitkiezen was zijn advies: ‘kies er eentje met een Ford V4 erin’. Als Wankelfreak vond ik dat idee werkelijk te gruwelijk voor woorden. Dergelijke Ro’s zijn veel te lawaaierig en doen bijna al het unieke van de Ro80 vergeten.
 
Er stonden auto’s bij die zo ontzettend verrot waren dat het gewoon weer schilderachtig werd. 
De 3 Ro 80’s die in een deels ingestorte zijruimte stonden vormden unieke beelden! 
In de verzameling stond een hele vroege met een zwarte motorruimte. 
De onderdelen lagen gewoon op de grond, op een soort afvalhoop. Geen enkele auto had lederen bekleding. 




Waar is iedereen? 
Al heel snel stonden we helemaal alleen in die immense ruimte, het was bijna surrealistisch. 
Je wist niet waar je naar moest kijken zoveel roest, chaos, verval en rottigheid had ik nog nooit bij elkaar gezien. 
Wat had Gosewin vrijdag zijn familie aangedaan!! Eigenlijk vond ik dat zelf wel mooi. Mooie foto’s! 
Maar maak maar eens een keuze, ineens lagen de kaarten heel anders. 
De Ro die ik in mijn hoofd had -een gele- die stond dus echt nergens. 
Maar, welke dan? Gosewin Bos had het over een bruine ‘tizian-metallic’ gehad, daar zat volgens hem een verse motor in.
Die stond echter helemaal ingebouwd tussen onverplaatsbare Ro’s  en een bulldozer was er niet.
Helaas voor de titzian…. Mijn oog viel nu op een brokat rode 77er met mooie Fuchs velgen..
’die heb ik dan tenminste’ dacht ik. Op het gedeukte dak was een mooie vijver van regenwater ontstaan, 
door het lekkende dak van de hal. De versplinterde voorruit lag binnen. 
Maar waar is eigenlijk iedereen? Het zou toch druk worden? 
Een heel programma was georganiseerd omlijst door muziek en catering? Tot half elf zagen we eigenlijk niemand. 
Ergens in de hoek waren twee jongens bezig een ‘koffie met koek hoek’ in te richtten, dat wel. 
We hadden het idee dat er iets goed mis was, de verkeerde week soms? -hadden we ons vergist dan?- Nee, nee, dat kon niet.

Verkoper/organisator komt boven water
Rond half elf kwam er wat meer volk opdagen, daar was ook de verkoper bij. Aardige vent die het toch wel zonde vond als alles
zou worden vernietigd. Hij handelde namens eigenaar, een autosloper, en een vriend van hem. 
Hij vond het vreemd dat er zo weinig mensen waren, maar het was nog geen avond zei hij. Ik heb met hem afgesproken dat ik
voor mijn ” eBay-winst” de brokat rode mee naar Nederland zou nemen.  
Ter compensatie dat die gele er niet meer stond mocht ik wel een extra motorblok meenemen. 
Dat motorblok verdween prompt in de kofferbak van de rode Ro. Ziedaar een Ro 160 met twee motoren…. 
Maar waar was die gele dan gebleven? De autosloper zelf had hem mee naar het bedrijf genomen 
om als uithangbord te dienen voor deze veiling. 
Een paar weken later wist ik toch een foto van de 'gele' te bemachtigen, 
hij bleek helemaal niet geel  te zijn maar oranje. De foto is al een jaar eerder gemaakt. 
Hier lijkt het best een gaaf ding.. Mijn rode op de voorgrond heeft nog een hele koplamp. 
We hebben de brokat rode Ro met veel moeite ontdaan van de remklauwen om hem rollend de kar op te kunnen trekken.

 

De veiling
Rond een 12.00 uur werd het toch wat drukker. Een man of twaalf liep er rond te scharrelen. 
Een flink deel daarvan bleek ook nog uit de kennissenkring van de verkopers. 
Mariejozee en Rhian waren inmiddels ten tonele verschenen met hun bus en aanhanger. 
We konden dus weer wat gaan kopen….. Van de veiling kwam echter niet veel terecht: er waren gewoon
te weinig mensen die een auto wilden kopen. Je moest maar zeggen wat je wilde hebben.
Er bleken geen serieuze belangstellenden te zijn:  niemand kocht een auto!! 
Onder de 200 euro was geen deal mogelijk. De hoge ijzerprijs bleek daaraan debet. 
Het werd allemaal keurig voorgerekend, 1275 maal de kiloprijs…. De autotrailer voor de afvoer van het hele circus 
moest vol zijn, zo had de autosloper berekend. Veelvouden van 8..anders moest ie er weer andere auto’s bij zoeken..snapt u het nog? 
In de verkoop van één enkele auto was hij dus eigenlijk niet zo geïnteresseerd.
De meeste auto’s waren echter ook zó slecht dat het gesleep ermee nauwelijks de moeite waard leek. 
Achteraf heb ik nu wel mijn twijfels. De haastige sfeer was ook niet goed om zaken te doen. 
Wij lieten het dan ook bij één auto. Wel hebben we nog wel een aantal motoren voor de gok meegenomen. 
Daarbij profiterend van het voorwerk dat Gosewin een dag eerder had gedaan. 
Hij had op de ‘betere’ blokken een merkteken achtergelaten…. Ja ja … Dutch teamwork. 
Er gingen die dag toch nog wel wat dingen weg, maar het was mondjesmaat. 
Ik zag nog iemand in een blauwe overall die twee uur bezig was om een wielrand uit een bruine Ro te halen, 
een ander persoon zag ik rondkruipend een interieur demonteren.
Jammer eigenlijk want het was beslist niet allemaal schroot, maar daarover later.
De rest liep slechts met een fototoestel gewapend mooie plaatjes te schieten. 
Eerder die week waren fotografen van het Duitse blad Motor Klassik hier al geweest om voor 
de januari-uitgave 2006 (vanaf 16 december 2005 in de handel) een fotoreportage over deze ‘Scheunenfund’ te maken
(‘Vergänglicher Fortschritt’).        Direct kopen dat blad!
Nee schuddende Ro
Rond 15.00 uur hadden we het wel gezien. In optocht zijn we richting Nederland gereden, met een flink slingerende, 
nee schuddende Ro op de kar….Rob den Hartog wilde in zijn spiegeltje wat zien en had hem helemaal rechts op de kar gezet. 
U snapt dat we onderweg flink van de Duitse keuken hebben gesnoept. De brokat rode is in de weken daarna helaas gesloopt. 
Heel veel goeds zat er eigenlijk niet aan. De 31.000 km die op de teller stonden leken wel te kloppen met slijtage details. 
De carrosserie is in zijn geheel weggegaan. Restauratie was door de hoeveelheid roestschade volstrekt uitgesloten. 
Jammer, het was zo’n mooie zeldzame kleur. De Wankelmotor uit deze auto leek in eerste instantie muurvast te zitten. 
Mooi waardeloos allemaal dus. Maar het viel nog mee; de motor zat vast op de snaren van de voorste poelie. 
De gemeten compressie was 6 maal 8.5 bar: heel goed dus. Van de andere motoren weten we nog niets, 
dat is mooi werk voor de komende maanden, maar ze zullen indertijd wel niet voor niets zijn gewisseld toch?





De Duitse Ro 80 club
De Duitse Ro 80 club is vooraf in onderhandeling met de autosloper geweest. 
Net toen de club probeerde tot een overeenkomst over een georganiseerde berging en demontage te komen werden de 
onderhandelingen door de gemachtigde van de verkopers afgebroken. Ze kozen voor een aanpak via eBay en veiling 
om er meer geld uit te slepen, nog vóór überhaupt over mogelijke prijzen gesproken was. Ik denk dat ze dachten 
dat het allemaal goud waard was en zij door een sfeer van tegen elkaar opbieden het maximum eruit zouden kunnen halen.
 
Uiteindelijk is het fout gegaan met al die onderdelen. Ik denk ook wel omdat het eigenlijk niet echt makkelijk was om 
aankopen te doen. Je moest er steeds stevig voor onderhandelen. Risico’s dat de spullen thuis kapot zouden zijn waren erg groot. 
Alles is de volgende dinsdag afgevoerd naar de shredder. Zekerheid daarover heb ik echter niet. Misschien duikt er nu hier en daar nog wat op. 
Maar de veiling van 2005 was niet het eerste contact tussen de Duitse club en de firma Hotz, toen een Ford-garage. 
Reeds 1988 probeerde de toenmalige eigenaar, de heer Hotz, zijn verzameling aan de man te brengen. 
De club organiseerde zijn ledenvergadering 1988 in Gemünden, op het hemelvaartsweekeind. 
De veiling was dan op 15 mei 1988, precies in dezelfde hal als 2005. 
Reeds toen was de toestand van de meeste objecten niet best. Wat kan je ook verwachten na jarenlange opslag in 
een opgegeven houtzagerij in een drassig gebied. Ook deze eerste veiling was een mislukking omdat de veilingmeester 
het bieden weer en weer op een veel te hoog niveau liet beginnen; de eigenaar, de heer Hotz, had blijkbaar onrealistisch hoge 
startprijzen vastgelegd. Er werden toen alleen vier of vijf auto’s geveild die door de club gesloopt werden, 
want wederopbouw was illusorisch. Verder ging niet veel meer dan een aantal motoren en klein spul weg, 
zonder veiling, tegen de minimumprijs. Commentaar van iemand die het na de voorbezichtiging al af 
liet weten: ‘zu viel Schrott und zu teuer’. Na te kezen in het Duitse clubblad “Trochoide” van 1988, no. 21 en 22.
De conclusie
Wat is er nu allemaal mis gegaan? Was de kwaliteit nu echt zo miserabel? Dat konden de belangstellenden toch ook 
niet op die paar plaatjes op eBay zien. Zeker nu de motor van de enige “geredde” Ro zo goed bleek te zijn, zal echt 
niet de enige zijn geweest. Was eBay dan niet de juiste plek om zoiets op korte termijn bekendheid te geven? 
Te weinig interesse bij de oude garde? Hadden de clubs misschien groot alarm bij alle leden moeten slaan? 
Had de Duitse club niet gewoon een beter bod moeten uitbrengen? 

Michael Grieme zei het op de website van de Duitse club in het Forum eigenlijk heel goed: 

Quote: Die Ursache der traurigen Verschrottungen liegt nicht in einer dürren Informationspolitik des Vorstands, sondern darin, dass es zu wenig Interessenten für Ro 80 Fahrzeuge gibt. Egal ob nun bei Fa. Hotz oder bei Fa. eBay. Insbesondere der Nachwuchs fehlt leider. Darüber muss der Club nachdenken. Wir müssen endlich anfangen, den Nachwuchs anzuwerben, der den Ro80 neu entdeckt und die nächsten Jahrzehnte erhalten kann.  

Jan, Léon, Felix Hullegie
Gosewin, carla, Daan, Ruben Bos
Rob den Hartog
Jaap Tijman
Mariejozee en Rhian Geleick

Christian von Klösterlein

Stéphan Aubin


Fotoalbum HOTZ 1    -- zaterdag --

 HOTZ FOTOALBUM 2 GOSEWIN/CARLA BOS   --vrijdag--


03-01-06: Weeks later.    .......>>>  
Above you can see  what we made of the Hotz "brokat" 77er engine.
The rubber pipes on the exhaust entry were needed for cleaning purposes.

05-02-06:  De Motor loopt al weer in een andere Ro 80.

Reclame:  De Uw hobby een vaste basis geven?, Hullegie Ro 80 in Nederland heeft de oplossing voor al uw Ro 80 problemen.


Reactie van Georges Stoelen die in 1988 er ook bij was

Op een van de fotos herken ik de hal waar we toen in 1988 geweest zijn.
Ronald Melieste was toen ook daar en nog vele anderen.
In die tijd zonder internet moest men toch iets anders doen om de mensen te mobiliseren.
Ik herinner mij bij het int. nat. NSU treffen in Neckarsulm dat daar iemand alle Ro 80 eigenaars contacteerde en zijn adres vroeg aan de organisator.
Zo kreeg iedere Ro rijder in 1988 een brief waarin hij uitgenodigd was op deze versteigerung.
Ik was daar met een vriend naar toe gereden de dag voordien, mijn vriend had daar in de buurt Duitse vrienden wonen waar we dan overnacht hebben.
De dag nadien zijn we er naar toe gereden, toen we bijna daar waren volgde ons een Ro 80 tot aan de hal.
Ik heb toen nix gekocht van die okkassie zaken maar had wel het geluk er 2 nagelnieuwe trochoiden te kopen, toen nog aan een schappelijke prijs.
Ik denk dat Melieste daar verschillende gebruikte reaktoren heeft gekocht, ik wou ook zo eentje hebben, maar een Duitser zei mij dat het allemaal schrot kon zijn, daarmee heb ik het maar gelaten.
Alle reaktoren gingen niet van de hand, de verkoper startte met 100 mark, later toen niemand meer bood zakte de prijs naar 50 mark, maar de beste waren al verkocht zodat de slechte overbleven.
 
Zo dat is mijn verhaal hierover, en ik denk dat ik die brief nog ergens moet liggen hebben.

Georges Stoelen

  • Wie heeft er nog foto's van deze bijeenkomsten???.
  •  wer hat Fotos von dieser oder den 1988er versteigerung?  j.hullegie2@upcmail.nl

 

 

A la Starwars: scrollen aub.

 

Vor Kurzem wurden in einer alten Fabrik ca. 30 min von Würzburg entfernt 28 RO 80 entdeckt. 2 dieser Fahrzeuge sowie 1 Motor werden zur freien Auswahl über ebay vergeben, eine Vorabbesichtigung ist leider nicht möglich. Die Fahrzeuge befinden sich im Zustand 4+5+6. Die restlichen 24 Fahrzeuge sollen vor Ort meistbietend versteigert werden. Außerdem kommen 40 Motoren zum Aufruf, durchwegs mit 1 Kerze pro Brennraum, die wenigsten fest und oft mit Anbauteilen (Ölpumpe, Vergaser usw). Weiterhin folgende Gebrauchtteile oder schlecht gelagerte Neuteile:

18 Getriebe (teils mit Bremsen)
5 Hinterachsen
20 Federbeine
10 2-Rohr Auspuffrohre
5 Sätze Alufelgen
10 Ölpumpen
25 Türen
24 Scheinwerfer
18 Nebelscheinwerfer
40 Stoßstangen (teils ohne Beulen, die meisten ohne Gummi)
50 komplette Zündverteiler
60 Zündkerzen
40 HKZ Zündgeräte
15 Luftpumpen f. Abgasentgiftungsanlage
30 Rücklichtdeckel
15 Hauben (Motor und Koffer)
5 Lenksäulen
30 Seitenscheiben (teils color)
6 Fenstergummis, nicht zu spröde
6 Drehmomentwandler, rostig aber ungebraucht (mit Originalstopfen)
2 Kisten Zierleisten, teils unverbogen und nicht platt
Sowie jede Menge Kleinteile aus dem elektrischen und mechanischen Bereich usw...
Es werden auch Gebinde zu ersteigern sein.
 
Der Versteigerungstermin ist Samstag, 22.10.2005. Beginn 12.00 Uhr.
Besichtigung ab 9.00 Uhr
Es wird eine Möglichkeit zum Erwerb von Verpflegung geben.
Es besteht die Möglichkeit zur Demontage nicht mehr restaurierbarer ROs, aber es gibt nur wenig Werkzeuge vor Ort.
Bitte haben sie dafür Verständnis, das der genaue Ort erst am Freitag den 21.10. ab 18.00 bekanntgeben werden wird. Achten sie bitte deshalb auf die jeweils aktualisierte Webseite. Wenn sie uns eine e-mail adresse angeben, wird ihnen der genaue Versteigerungsort mit Anfahrplan und evtl. Neues per e-mail mitgeteilt.
Mailadresse:
RO 80, WankelmutRo80@web.de
Ein Rahmenprogramm ist angedacht.
Es gibt genug Parkmöglichkeit vor Ort, auch für Hängergespanne.